کد مطلب: 184119
انتقاد تند ‌مراجع تقليد از ‌گراني‌هاي لجام‌گسيخته؛
ناله‌هاي مردم قلب‌ها را مي‌آزارد / چرا ‌در برابر اين وضع سکوت کرده‌ايد؟‌
تاریخ انتشار : 1399/04/27 13:15:11
نمایش : 1243
مراجع معظم تقليد با اشاره به مشکلات جامعه تاکيد کردند: وضعيت اقتصاد و معيشت مردم نگران‌کننده است، شرايط فعلي جامعه و ناله‌هاي قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گراني و ‌بي‌ثباتي قيمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را مي‌آزارد.
به گزارش هفت چشمه، مراجع معظم تقليد همواره در همه صحنه و موضوعات در کنار آحاد جامعه هستند و به معناي واقعي دغدغه مند مشکلات مردم هستند.

گراني و مشکلات معيشتي فشار زيادي به اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر متوسط و ضعيف جامعه آورده است و مراجع و علما نيز بر لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات جامعه تاکيد کردند.

آيت الله مکارم شيرازي: گراني افسار گسيخته را مهار کنيد/مسئولان حتي اظهار شرمندگي هم نمي کنند

‌آيت‌الله مکارم‌شيرازي مرجع تقليد شيعيان با صدور بيانيه‌اي در ارتباط با گراني‌هاي اخير اعلام کرد: در اين ايام، بسياري از مردم نسبت به گراني روزافزون کالاها که برخي چند برابر شده است، به شدت اعتراض دارند. ديگر اجاره مسکن، خريد جهيزيه و مايحتاج زندگي جز با وام‌هاي سنگين ممکن نيست. از سوي ديگر، برخي بيان مي‌کنند که چرا مراجع تقليد در برابر اين وضع سکوت کرده‌اند؟! ما نه تنها سکوت نکرده‌ايم، بلکه بارها در اين باره سخن گفته ايم و باز هم مي‌گوييم.

مسألۀ مهم، خونسردي مسئولين است که با وعدۀ حل مشکلات و مسئوليتي که دارند، اکنون حتي اظهار شرمندگي هم نمي‌کنند و غالباً با پرداختن به مسائلي همچون برخي دستاوردها يا افتتاح پروژه‌ها، کشف داروهاي جديد، تأمين آب و برق براي برخي مناطق و ...که در جاي خود قابل تقدير است، عملاً خود را از زيربار مسئوليت سنگين گراني سرسام آور، کنار مي‌کشند.

بيشتر بخوانيد

مشکل مهم ديگر اين است که اين گراني‌هاي لجام‌گسيخته متوقف نمي‌شود و همچنان افزايش‌ها ادامه دارد و مجلسيان محترم نيز جز انتقاد، چندان که لازم است، راهکارهاي عملي ارائه نداده، و حتي بعضاً به امور حاشيه‌اي مي‌پردازند.

در اين ميان، برخي سودجويان نيز از اين وضع سوء‌استفاده کرده و سيلي به روي هموطنان ضعيف خود مي‌زنند.

به يقين، اين مشکل تنها با اعتراض و انتقاد حل نمي‌شود بلکه بايد قواي سه‌گانه عوامل گراني را پيدا کرده، با توجه به محدوديت‌هاي موجود همچون تحريم‌هاي ظالمانه، با ارائۀ راهکارهاي مناسب، جلوي اين وضع نابه‌سامان را بگيرند و تا آنجا که امکان دارد در حل اين مسأله اجتماعي که خداي نکرده ممکن است منشأ سوء استفاده دشمنان و ضد انقلاب گردد، بيانديشند و به جاي سخن، بر عمل بيافزايند؛ ان شاء الله

آيت‌الله علوي‌گرگاني: ناله‌هاي مردم از گراني‌ها قلب‌ها را مي‌آزارد /‌ هر چه سريع‌تر فکر عاجلي کنيد

 آيت‌الله علوي‌گرگاني مرجع تقليد شيعيان نامه‌اي خطاب به حسن روحاني رئيس جمهور در مورد گراني‌هاي اخير و بي‌ثباتي قيمت‌ها نوشته ‌که متن آن به اين شرح است: شرايط فعلي جامعه و ناله‌هاي قشر مستضعف و متوسط جامعه از فشار گراني و ‌بي‌ثباتي قيمت‌ها قلب هر انسان دلسوز نسبت به مملکت را مي‌آزارد.

افزايش بي‌حساب و کتاب قيمت ارز و سکه و افزايش اجاره‌بها در کنار کوتاهي برخي مديران در سال‌هاي گذشته براي حل مشکلات مردم و دلبستگي بيش از حد به خارج از کشور، مردم را دلسرد کرده است.

گر چه مديران دولتي و مسئولين امر با توجه به فشارهاي تحريم تلاش‌هايي را مبذول داشته‌اند، لکن اين تلاش‌ها براي مردم ملموس نبوده و مردم از ضعف نظارت و افزايش بي‌رويه  قيمت دلار و کاهش ارزش پول ملي سخت آزده‌خاطر گشته‌اند که بايد هر چه سريع‌تر فکر عاجلي براي آن بشود.

تلاش براي افتتاح طرح‌هاي نيمه‌تمام و تأمين کالاهاي اساسي گر‌چه لازم و ضروري است اما بسنده کردن به اين مسائل و آمارهاي مديران و بي‌توجهي به کف بازار و خواسته‌هاي به حق مردم موجب پشيماني خواهد بود، لذا لازم است هر چه سريع‌تر فکري کرده و با تقويت نظارت بر بازار و کاهش  قيمت دلار به قيمت‌هاي سابق و ثبات بخشي به اقتصاد کشور جبران کاستي ها شود.

آيت‌الله نوري همداني: وضعيت اقتصاد و معيشت مردم نگران‌کننده است

آيت‌الله نوري همداني مرجع تقليد شيعيان با اشاره به مشکلات جامعه اظهار داشت: وضعيت اقتصاد و معيشت مردم به‌ويژه طلاب نگران‌کننده است، ما در حد توان کمک مي‌کنيم ولي بايد مشکل به‌صورت اساسي حل شود‌.

مرجع تقليد شيعيان بيان کرد: پيشرفت حوزه در سال‌هاي بعد انقلاب به‌ويژه سال‌هاي اخير بسيار خوب است و با همه اين پيشرفت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داريم و بايد تلاش‌ها را مضاعف کنيم و همه بايد به مديريت حوزه کمک کنند.

وي  برقراري عدالت را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان بايد نسبت به اين موضوع اهتمام داشته باشند، همه مردم خواهان برقراري عدالت هستند و برابري و عدالت نظام را بيمه مي‌کند.

استاد سطوح عالي حوزه علميه خاطرنشان کرد: مردم از نظر معيشت و اقتصاد دچار مشکل هستند و مسئولان بايد با نظارت جلوي اين گراني را بگيرند و امروز ضعف نظارت بر بازار يکي از عوامل گراني است.

انتهاي پيام

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg